Detta har hänt...

Idag när jag kom till stallet så frågade Ninni mig om jag ville bli medryttare på hennes islänning Samur. Jag blev jätte förvånad (och glad!!) och svarade såklart ja. Jag får rida honom hur ofta jag vill i till att börja med några veckor och så får vi se sen men min uppgift är iaf att bygga upp hans kondition och minska hans feta mage ;) Vi började med att skritta Barnrundan i skogen som uppvärmning och när vi kom tillbaka började jag jobba i trav och galopp och Ninni visade lite i början hur jag skulle göra för att han skulle mjukna. Då och då kändes det jätte bra och han mjuknade jätte fint och ibland var han jätte stum. Det gick iaf bättre än vad jag trodde att det skulle gå, även om det inte är exat samma sak att rida islandshäst som att rida "vanliga" hästar så tyckte jag inte att det var så stor skillnad om man bortser från steget! Det var kul och han var verkligen mysig, ska bli väldigt roligt att rida honom nät jag vill! :)


Kommentera här!♥

♥Kommentera inlägget här!:

♥Namn:
Kom ihåg mig?

♥E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

♥Kommentar:

Trackback
RSS 2.0