Luciaeskort till kröning.

Hellu,
Igår åkte jag till stallet nån gång vid nio. När jag precis hade sagt hejdå till mormor -som skjutsade mig- kom jag på att jag glömt glitter. Ringde pappa senare på dagen och han åkte och köpte på Ica, tack pappa!
Vid tio tog vi in hästarna och broddade, Tösen var redan broddad så jag började borsta. Som vanligt var min fina sköthäst ganska ren (a)
Vi sadlade hästarna och red lite på ridbanan, det var ashalt! Kärlek till Tösens bakskor och broddar!
Efter det putsade jag hennes sadel och träns, borstade, åt och flätade hennes svans. Inbakad fläta med glitter :)
Alla var ganska stressade men tillslut var alla i ridhuset och vi skrittade fram. 20 i 3 tror jag vi red iväg, travade rätt mycket men mest skritt blev det. Alla hästarna var jätte fina i allt glitter! Lorrie var hur gullig som helst!
Vi hade en polisbil både framför och bakom oss så ingen vågade tuta när de körde förbi. När vi kom fram till centrum fick vi vänta en stund så vi passade på att trampa upp ett voltspår på kommunens gräsmatta. När lucian kommit och alla satt på hästarna red vi till scenen. Det var jättemycket folk!! Trodde absolut inte att det skulle vara så mycket! Var lite trångt men vi klarade det bra. Hästarna var hur duktiga som helst! <3
På vägen tillbaka så var det mörkt och det ända ljus som fanns var typ polis sirenerna så fick ganska ont i huvudet. Väl i stallet så borstade vi av hästarna och la på dem täcken, Tösen fick ett fleecetäcke för att hon hade fått svamp på manken av sitt andra. Samtidigt åt vi lite godis som Wilmas mamma köpt, tack till henne med!! ;)
Dagen var skitbra !
Harebra!<3


Kommentera här!♥

♥Kommentera inlägget här!:

♥Namn:
Kom ihåg mig?

♥E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

♥Kommentar:

Trackback
RSS 2.0